hermes

HIIT

Wat is HIIT? Het is echt een geweldige les voor iedereen!
* HIIT is gericht op Small Group Training.
* Ontwikkeld voor een breed publiek: iedereen haalt op eigen niveau het maximale uit de les.

De Doelgroep:

HIIT is speciaal gericht op:
* Mensen die hun fitnessniveau (elk fitnessniveau, dus ook beginners) naar het volgende level willen brengen.
* Mensen die met een minimale tijdsinvestering een maximaal resultaat willen behalen.
* Mannen kunnen zich door de soort training ook aangetrokken voelen tot HIIT. HIITis een stoer programma met een hoge intensiteit.
* Mensen die het uiterste uit zichzelf willen halen.

HIIT is ontwikkeld voor mensen die hun fitnessniveau naar een hoger level willen tillen. Het biedt een uitdaging op elk fitnessniveau. De HIIT is gebaseerd op de wetenschappelijke techniek van high intensity interval training, met piek- en herstelmomenten die deelnemers tot het uiterste drijven. HIIT bestaat uit zeer uitdagende workout-blokken die gemixt kunnen worden in 30 minuten sessies.

De Feiten:

* 1 of 2x per week 30 minuten HIIT geeft meer resultaten dan 4x 45 minuten per week hardlopen, fietsen of op de crosstrainer.
* Bij HIIT neemt de spiermassa niet af (kan soms zelfs ietwat toenemen), terwijl dit bij normale cardiotraining/duurtraining vaak wel het geval is.
* Door de hoge intensiteit van H.I.I.T. bouw je een zuurstofschuld op en zie je een toename van de "Excess Post Exercise Oxygen Consumption" (EPOC). Dit betekent dat je vele uren (tot 39 uur!) na de training nog een snelle stofwisseling hebt en je zelfs terwijl je niets doet, calorieën verbrandt.

 


Wo
Dirk, Cindy, Lotte