hermes

WRK

Wat is WRK?

Bij WRK-circuit wordt een Full Body-schema doorlopen, waarbij je meerdere oefeningen voor het hele lichaam achter elkaar uitvoert. Ook werk je aan de conditie, omdat WRK-circuits steeds kracht- en cardio-oefeningen bevatten. De rust die je tussen de oefeningen krijgt, is alleen van het lopen naar de volgende oefening en dit gebeurt alsnog in een flink tempo. WRK heeft dus als doel om de kracht en het uithoudingsvermogen te vergroten. Dit is ideaal voor mensen die willen afvallen, maar ook voor hen die in spiermassa aan willen komen en zich fit willen voelen.
Een WRK-circuit bestaat uit 8 verschillende oefeningen in de Small Group-ruimte in onze fitnesszaal. Dit circuit wordt 3 keer herhaald. Per oefening worden meestal tussen de acht en de twintig herhalingen uitgevoerd binnen 30 seconden, daarna heb je 30 seconden herstel en tijd om je voor te bereiden op de volgende oefening. WRK vindt plaats in groepsverband van maximaal 8 deelnemers onder leiding van een WRK-instructeur. Door in kleine groepjes te werken is er steeds gerichte aandacht van de instructeur, zodat je zeker weet dat je de oefeningen altijd op de juiste manier uitvoert. Op deze manier haal je tijdens een WRK-circuit altijd het maximale uit je training!
Voordelen van een circuittraining

  • Bij een WRK-circuit wordt het hele lichaam getraind. Dit is ideaal voor mensen die niet zo vaak kunnen sporten, maar toch het hele lichaam willen trainen.
  • WRK is voor veel mensen een toegankelijke manier van trainen, omdat WRK geen strikt instapniveau heeft. Het is dus geschikt voor iedereen!
  • Een WRK-circuit is een super workout voor je algemene uithoudingsvermogen. Een WRK-circuit bevat 8 oefeningen, steeds kracht en cardio afwisselend. Bovendien verveelt een WRK-training nooit, want de variatie in oefeningen is erg groot. Hierdoor krijgt je lijf elke keer weer nieuwe prikkels, wat het trainingsresultaat alleen maar verhoogt!
  • Het voordeel van een WRK-circuit is dat het in groepsverband is, waardoor je nieuwe mensen kan leren kennen en elkaar kan stimuleren om net dat beetje extra te geven.
  • Een WRK-circuit duurt slechts 30 minuten. Een perfecte training voor mensen met een volle agenda!
  • Wil je graag met een groep vrienden / familieleden sporten; dat is mogelijk. Bij een groep van 5 personen, kan er samen met de instructeur een tijdstip worden gekozen voor jullie WRK-les!

Hieronder het schema van de WRKouts: 
 
Dag Tijdstip
Maandag  10.00 -  10.30 uur
  19.30 -  20.00 uur
Dinsdag  18.45 – 19.15 uur
Woensdag  20.00 - 20.30 uur
Vrijdag 18.30 – 19.00 uur


Ma, Di, Wo, Vr
Dirk, Cindy, Lotte